Mot nya rymdäventyr

 

Det vibrerade i mobilen , en puls som bara jag kunde känna, som var synkad till mitt dna, när jag tittade på mobilen så var det en meddelande att det var dags att ställa in sig till för nytt rymduppdrag, fast det visste jag redan när jag kände pulsen . jag skulle infinna mig på en viss plats ett viss klockslag om 48 timmar. Där skulle jag bli upphämtad, genom att en dammsugarliknande flygmaskin sänkte sig över mig och efter att den sugit upp mig transporterade den upp mig till ett rymdskepp som skulle flyga mig till basen som låg på Mars. Det skulle bli många överraskningar idag.
Även om det alltid är skönast att trampa på jorden, andas in dess luft , så är det häftigt varje gång jag kommer till Mars och basen för kontakten med utomjordisk intelligens, känna i hela kroppen den underbara känslan att veta hur kunskapen över teknik och universum skapar möjligheter.

Efter jag hade landat, så tog jag en dusch, det var en kunskap vi hade fått efter resor i rymden, att det var alltid var alltid bra att befinna sig i vatten efter resor i rymden, det bästa var att ligga i en basäng och bara flyta, men när det inte fanns tid till det fick man ta en dusch.
Den första överraskningen fick jag när jag kom in ledningsrummet, där jag skulle få reda på mitt uppdrag. I rummet fanns två personer, uppdragsledaren och en person till som såg ut som jag , men ändå annorlunda, uppdragsledaren presenterade den andra personen som Aston, vilket gjorde mig väldigt förvånad eftersom jag trodde att jag var Aston när befann mig i en annan värld, en värld som jag bara trodde fanns i fantasin, men då var det inte så konstigt att mannen liknade mig. Sen kom nästa överraskning.
Uppdragsledaren presenterade vårt uppdrag. Vi skulle åka till en planet som heter Vatten om man översätter namnet rakt av från vad planeten heter på språket som talas av del på den planeten. Planeten är spegel planet till Jorden och väldigt lik jorden och en annan kul sak är planeten som heter Vatten har mar land en vatten , men väldigt djupa för hav. Och när man tänker på att planeten Jorden har mer vatten jord , trots att den heter Jorden bland många folk på planeten.


På planeten Vatten hade dom i många tider fyrar som främsta symbol för sina  civilisationer, men var tvungna att spränga dom för att stoppa en ond makt som försökte ta över  planeten.
Nu blev jag lika förvånad igen , jag som trodde jag hade sprängt fyrarna när jag var Aston, men jag kan inte riktigt komma underfund om jag trodde att fyrarna funnit på jorden  eller in någon annan värld. Där blir det suddigt i min tanke.

Vårt uppdrag är att vi skall åka till planeten Vatten undersöka marken där fyrarna stått att det inte finns kvar någon ondska. Planeten Vatten har bestämt att bygga nya fyrar för att folket behöver den ron och det framtids hoppet som fyrarna gav  och fyrarna måste stå på samma ytor för att harmonin skall bli densamma.

På vägen mot hangaren och skeppet vi skall åka med håller Aston fram sin kompass mot mig och jag förstår skall ta i den och när jag gör det är det som kompassen pratar med mig. Den säger Aston och jag är samma person, men för att trygga uppdraget och förvilla ondskan om den finns kvar så skall Aston och jag finns som två personer.
Vi tilldelas att av dom nyaste skeppen som är självkörande och styrs med tankekontroll . Så fort vi kommit in i skeppet startar det och lyfter mot planeten Vatten.

Kommentarer

  1. Spännande! :D Och snyggt hur du knyter ihop världarna och berättelserna. Gillar idén med planeten Vatten som spegelplanet till Jorden. Ser fram emot att läsa mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsättning kommer. Tack för dina fina ord. Jag har haft en bra skrivarhelg, jag har även skrivit en insändare och skickat till Målaretidningen. Lycka är flyt vid tangentbordet

      Radera
    2. Här är länk till fortsättningen , den är så där, Men Aston blir kvar i min rymdsaga och kommer dyka upp igen . https://nissemalaren.blogspot.com/2021/02/rymdresan-gar-vidare-till.html

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När Gud tröttande på ormens pajaskonster

En saga skriven av AI om Aston