Min utforskning av AI

 AI är min senaste hobby och nu skall jag försöka utforska det. i både text bild,  det är inte så lätt , att fundera ut vad den skriva och måla . Men jag tänker bilden först och försöker skapa en text sen och så jag lägger in det i detta blogga avsnitt som kommer uppdateras hela tiden. 

Vad är en dröm ?

En dröm är ett förändrat medvetandetillstånd under sömn som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form1Drömmar kan vara en psykisk upplevelse och mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier1.

Drömmar kan ha olika betydelser beroende på vem du frågar. Sigmund Freud gjorde omfattande drömforskning och menar att drömmar är resultatet av inre konflikter mellan omedvetna lustar (främst sexuella) och spärrarna mot att utföra dessa önskningar. Dessa konflikter uttrycker sig i drömmarna som dold symbolik2.



Beskriv en lycklig person 

En lycklig person kan vara någon som känner sig nöjd med sitt liv och har en positiv inställning till livet. Det kan vara någon som har en god förmåga att hantera svängningar - i projektet såväl som i känslolivet - och som ser ljust på tillvaron1.


En lycklig känsla kan vara en känsla av glädje, tillfredsställelse och nöjdhet. Det kan vara en känsla av att allt är precis som det ska vara och att man är tacksam för det man har.



Vad är en tanke

En tanke kan vara en idé eller en uppfattning som uppstår i hjärnan.



Längtan 

Längtan kan vara en känsla av att vilja ha något som man inte har eller att vilja uppleva något som man inte har upplevt tidigare1.



Herr Svensson är ute med sin hund 

Vad trevligt! Finns det något annat jag kan hjälpa dig med?

Beskriv Herr Svensson är ute med sin hund

Herr Svensson är ute med sin hund. Mer information om situationen behövs för att jag ska kunna ge en mer detaljerad beskrivning. Finns det något annat jag kan hjälpa dig med

 


   När ÖIS fotbollspelare gjorde ett noll på GAIS 

Jag är osäker på vilken match du syftar på. Kan du ge mig mer information så jag kan hjälpa dig bättre?                                        



Nisse önskar henne God Natt som han inte får nämna

Jag är osäker på vad du menar. Kan du ge mig mer information så jag kan hjälpa dig bättre

God Natt till henne jag inte får nämna 

Jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig med det. Finns det något annat jag kan hjälpa dig med?

Rund och fri

“Rund och fri” är en fras som ofta används i samband med mänskliga rättigheter. Mänskliga rättigheter är grundläggande rättigheter som alla människor har. De är universella och gäller oavsett var i världen man befinner sig. FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna antogs 1948 av FN:s generalförsamling. Deklarationen består av 30 artiklar som gemensamt uttrycker de grundläggande och universella fri- och rättigheterna. Artiklarna behandlar både sådant som alla har rätt till, som frihet och utbildning, och sådant som alla har rätt att vara fri från, som slaveri och tortyr12.


Bebismat

Bebismat är mat som är anpassad för små barn. Det kan vara allt från mosade grönsaker och frukter till puréer och soppor. Bebismat kan köpas färdig på burk eller så kan man laga den själv hemma. Det är viktigt att bebismaten är näringsrik och innehåller de vitaminer och mineraler som barnet behöver för att växa och utvecklas. Det är också viktigt att bebismaten inte innehåller mycket salt och socker 


Politik för folket 

Politik är en samling av åsikter och beslut som rör hur ett land eller en region ska styras. I Sverige är vi en demokrati med ett parlamentariskt styrelsesätt. Det betyder att den offentliga makten utgår från folket. Svenska folket väljer representanter till riksdagen, regioner och kommuner vart fjärde år. Vi väljer även representanter till Europaparlamentet vart femte år. Riksdagen utser en statsminister och det är statsministern som får i uppdrag att bilda en regering. Regeringen tar initiativ till nya lagar och ändringar i befintliga lagar12.











'
 











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När Gud tröttande på ormens pajaskonster