När jag kraschade en UFO

En saga alldeles för fantastisk för att vara sann.

Man får ju inte så ofta post nu för tiden och när dessutom kuvert var skickat från USA så blir man nyfiken. Kuvertet innehöll en låda som såg ut som en lös hårddisk, fast lite större. När jag tog i den började den surra och rummet fylldes av ett hologram som var en person som det inte gick att avgöra om det var en man eller kvinna. Hen började prata och presenterade sig. på svenska och sa att jag måste infinna mig på Area 51. Hen kallade det inte Area 51 , men jag fattade att det var Area 51. Hen berättade även att när hen presentation var slut så skulle det finnas flygbiljetter med valfritt flygbolag till destinationens slutmål. Det fanns även ett ID kort som fungerade som pass in i USA och som legitimation till i Area 51. Det var den mest avancerade ID handling och öppnade alla dörrar och alla databaser. Och sista var det ett piller som jag skulle stoppa i mig det skulle ge mig tillgång till alla språk, jag skulle kunna första alla språk och kunna prata alla språk. Fast det var mest USA Engelska jag skulle behöva, men pillret gav mig tillgång till alla språk. Till sist sa hen nu försvinner jag och du gör klokt i att ställa ner asken , den kommer bli hemskt varm innan det upplöses och försvinner. Tack för att ni har lyssnat och välkommen till USA.


Det var inte helt enkelt att ta in. Jag tittade på biljetten, id kortet och pillret. Det fanns här, men någon måste skoja med mig. Jag tog sakerna och la dom i bokhyllan och tänkte det här kan inte vara på riktigt, men tänkte samtidigt , jag såg ju hologrammet. När jag tog upp kuvert så såg jag att det låg en lapp med en QR kod. Jag tog fram mobilen och läste in den den och jag fick upp ett dokument som började med, det här får bara läsas av och så kom mitt namn och personnummer och för att säkerställa det har vi placerat ett program i din telefon.


Vi hoppas du läser det här innan, innan du ser hologrammet, för annars kommer du bli chockad. När du har läst det här dokumentet kommer det automatiskt raderas. Allt det här är topphemligt och vi är väldig ledsna att vi måste blanda in er. Vi ber så mycket om ursäkt. 

Ni har en unikt blod vilket gör att det kan vara möjligt att ni kan flyga en del av dom utomjordiska farkoster som har landat på jorden, vi skall inte prata så mycket om det här i mailet. Vi kan prata om det när ni kommer till oss, i ’lådan som ligger i brevet finns flygbiljett, id handling och ett piller , när ni tar i lådan aktiveras den. Och det visste jag redan. Jag missade vad som stod på slutet för jag upptäckte jag att dokumentet var tomt, och när jag tog fram QR koden så var den upplöst.


Allt var ju helt knäppt vad skulle jag göra, tillslut kom jag fram till att jag måste ändå testa flygbiljetten, det skulle säkert inte funka och jag fick åka hem och känna mig lurad, man kan bli lurad andra dagar än 1 april.

Men det visade sig inte vara några problem att checka i in. Jag tog ett direktflyg till New York, när jag kom ombord på planet, svalde jag pillret och sedan somnade jag och sov fram till någon försökte väcka mig. Vi skall snart landa.
När jag kom till passkontrollen tog jag fram id handling och visade och jag såg hur alla sträckte upp sig lite och pekade på var jag skulle stoppa in kortet. Det lyste en grön lampa och stod välkommen. Jag gick igenom kontrollen. Plötsligt hör jag mitt namn ropas i högtalarsystemet och ombeds komma till receptionen. Sir, här är all information ni behöver för att nå målet. Jag får ett en mapp, Ha en trevlig dag, När jag öppnar mappen berättar den för mig hur jag skall nå målet och jag funderar en stund om det står på engelska eller svenska, jag hade i alla fall inga problem att läsa. 


Jag kom fram till Area 51 och jag undrade varför jag hade så tur att bli insläppt i en sån lekstuga och skall få veta att fanns UFO och att dom hade besökt jorden. Nu såhär efteråt är det inte lika häftigt.

När jag kom till Area 51 fungerade allt lika bra som när landade i New York , jag drog min id handling och alla visste vem jag var och varför jag var här. Jag fick en genomgång varför jag var här och att dom behövde någon med samma blodvärden som dom som kan flyga rymdfarkosterna och många av deras tidigare piloter är döda. Första dagarna visades jag runt i anläggningen och sen fick jag undersöka sakerna på egen hand, det verkade som dom ville bevaka mig innan läget var på riktigt och jag skulle flyga en farkost. Dom hade berättat att det magiska med mitt blod inte bara var att flygfarkosten öppnade sig för mig, den gav mig även kunskaper hur farkosten flögs. Jag fick även reda på att det fanns forskning om dom som hade den blodgruppen härstammade från utomjordingar.


Nu var dagen inne, i flera dagar hade jag sett en massa fantastiska saker, fast inga utomjordingar vilket samtidigt kändes tryggt. jag kom in i en hangar och där står en farkost och den verkar ha ramlat. Utan att tänka lägger jag min hand något som ser ut som en hand på farkosten och en dörr öppnas samtidigt som farkosten vaknar till liv. När jag kommer in stänger sig dörren efter mig, men jag är inte ensam i farkosten utan i ena förarstolen sitter någon, när jag satt mig i den andra förarstolen och tittar så ser jag att personen i den andra stolen inte är född här på jorden.  Jag vet inte om jag hinner blir rädd, men hen lägger sin hand på min arm och jag kan känna hens tankar 


“ var inte rädd, jag håller på att dö och att tappa krafterna att kunna flyga och jag skall ge dig min kunskap fast det är egentligen onödigt, för har man det i blodet så har man all kunskap, lägg händerna på armstöden, slappna av, tänk vad du vill skall hända.” 


jag vet inte vad jag tänker men jag märker hur farkosten lyfter och när jag tittar uppåt ser jag himlen. taket verkar ha öppnats . Farkosten lämnar hangaren. jag tänker framåt och den går framåt och jag ser en flygplan och tänker på alla förmaningar jag fått att vi får inte visa oss och göra det amerikanska folket oroligt och jag tänker undrat om vi kan flyga under flygplanet och det kunde vi , men jag kanske kom lite för nära motorvägen för det skedde en stor krock som om dom hade sett något som rusade fram över himlen och jag blev lite stressad och tänkte bort härifrån och jag förstår inte vilka krafter som är dess motor hade. Plötslig ser jag två torn alldeles framför farkosten, New York hur snabbt går den.  nästan hela kontinenten på några minuter. Rätt igenom första tornet och farkosten stannade i det andra och verkade inte vilja flyga mer. Jag tittade på min medpassagerare men hen verkade inte vara närvarande, Jag öppnade dörren och såg hur den  hängde på kanten till byggnaden och när jag gått ur så gled den kanten och rusade mot marken med sin utomjordiska passager.


Strax skulle kaos bryta ut i USA dagens datum var den 11 sep och skulle gå till historien som dagen kapade plan flög in Wolrd Trade center och den kraschade rymdfarkost dess passagerare skulle nog bara försvinna i allt att skrot som landade runt byggnaderna, 


Själv vet jag inte riktigt om jag skall ta mig till Area 51 efter att ha kraschat en utomjordisk rymdfarkost innehållande en utomjording eller om jag skall försöka ta mig hem Sverige.


Fortsättning följer

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster