I skuggan av fyrars sken Del 4 Upplösningen

 Jag packade bilen med alla mina saker, tänkte att jag kommer nog inte tillbaka till fiskarstugan, jag skulle möta, vi kan kalla henne Stina, hon gav mig inget namn, hon var rädd för att någon skulle hitta henne. Hon sa att att allt som kunde kopplas till en, var farligt att berätta, att dom vi jagade hade en förmåga att lukta sig till allt som sa, en färg , ett namn, en plats, jag fick en konstig beskrivning som skulle vara min karta till den plats vi skulle mötas, som hon inte trodde dom skulle kunna tolka. 
När jag kom dit låg det en laptop med ett papper påtejpat, det stod, sätt på datorn slå in siffrorna 444/ 444/449,

Jag gjorde som det stod och skärmen fylldes av färger och en person som pratade. Det gick inte att avgöra om det var en man eller kvinna. Men sa att hen var personen som jag varit i kontakt med och att hen skulle berätta allt hen visste som inkräktarna och att jag kanske kunde bekämpa dom, hen sa att inkräktarna inte kunde se skillnad på A och 4 och att om jag slagit bara ett A hade laptopen sprängts. 
Hen berättade att hen tidigare jobbat på myndigheten för fyrar och hade sett att jag hade lagt märke till förändringen, men nu hade inkräktarna tagit över myndigheten för fyrar och hen var den ända som överlevt eller inte blivit infångad och nerfryst. Inkräktarna frös ner alla människor för framtida behöv.

Hen berättade att jag måste ta mig tillbaka till fyren, där fanns inkräktarnas hjärta, en maskin som förändrade fyren ljus från dess lugna varma skyddande ljus som gav människorna trygghet och ro till inkräktarnas , fyren är säkrad , vi har tagit över den , men människorna vet inte om det eller märker förändringen i fyrens blink. Att stänga av och ta bort inkräktarnas hjärta skulle få fyren att återgå till sitt gamla sken och inkräktarna skulle dö och dess kroppar skulle upplösas. Inkräktarnas hjärta var livspulsen i inkräktarnas kroppar som höll dom vid liv och fick dom att ta över jorden.

Jag fick en massa information av Stina. När jag lyssnat i något som verkade som en evighet sa Stina, vi måste sluta nu innan inkräktarnas har luktat sig till datorn. Den kommer att implodera i ett skarpt ljus om 5 min och det är bästa att du lämnar platsen så fort som möjligt. 

Nu satt jag åter i bilen mot fyren, allt verkade så enkelt, jag skulle bara hitta maskinen som var deras hjärta, ta bort slangarna med vatten som var kopplade till den och då skulle den överhettas och explodera. Stina hade även gett mig tips om att jag borde maskera mig och hur jag kunde maskera mig, Dels skulle jag låta som inkräktarna gör med ett hack i talet när jag pratade och så skulle jag ha en vibrator i fickans som sände ut ett rasp som var typiskt för inkräktarna. Innan datorn exploderade hade den skickat ett meddelande till min mobil med en paketutlämning från Postnord som skulle innehålla utrustning från Stina för maskera mig inklusive peruk och glasögon.

Nu är allt som vanligt igen fyrens har återgått till sitt gamla trygga blink, jag sitter i min favorit fåtölj och tänker på allt som hände. Det var en lätt sak när jag kom till fyren , ingen av inkräktarna hindrade mig, jag hittade maskinen drog ut vattenslangarna och rusade därifrån som Stina sa att jag skulle göra innan explosionen, men på något sätt klarade sig fyren från att skadas , allt skakade, ett muller, sen blev allt tyst, och fyrens blink förändrades och blev sitt gamla vanliga blink

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster