Sitter på sängen och känner oro

 Jag sitter på sängen och behöver gå på toaletten, men vet inte om jag vågar, när jag öppnade dörren från mitt sovrum så hörde jag röster från köket och där satt en familj , en kvinna , en man och barn och åt middag och dom hade på radion och radion rapporterade om att tyskarna hade invaderat Norge och nu var dom oroliga att Hitler även skulle ta Sverige.
Chockad gick jag in i mitt sovrum igen, och satte mig på sängkanten. Efter att jag suttit där en stund och blivit mer i behov att gå på toaletten så bestämde jag mig för att jag ändå måste gå på toaletten, jag öppnar dörren och tittar bort mot köket, nu är det som vanligt, tyst och det skall inte vara någon mer än jag i lägenheten och jag tar upp min mobile och tittar på displayen och den visar att den 28 sep 2020 och inte 1940.
Däremot hör jag hur något rispar på min lägenhetsdörr och hur något väser. Det som jag trodde var en mardröm som jag vakande uppifrån.  Jag sitter åter på min säng och undrar vilken verklighet som är bäst och har fortfarande inte varit på toaletten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster