Bli skrämd av sin spegelbild

 Jag tittade mig i spegeln efter jag hade borstat tänderna, det var något konstigt med blicken och så skrattade spegelbilden mot mig. 
Du tror du har koll, men det är faktiskt jag som har har koll sa spegelbilden, jag låter dig tro att du bestämmer i ditt liv, men egentligen är det jag som är du och och idag är jag extra sprallig och hittar på något kul hyss, kanske snubblar du när du går på spårvagnen, eller så häller du ut en burk färg på jobbet över hyresgästens nya dyra matta, där hyresgästens katt ligger, det finns massor av roliga hyss vi kan göra tillsammans.
Sedan var spegelbilden som vanligt. Jag kände en viss oro när jag låste ytterdörren och gick mot spårvagnen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster