Köper man en nitlott skall man inte hetsa upp sig för då kan man åka på den verkliga niten

 Jag är en hederlig människa, jag gör alltid rätt för mig, jag sköter mitt jobb och då förväntar jag mig att ingen försöker lura mig, hur kan någon sälja en nitlott till mig, köper man en lott förväntar mig sig att man skall vinna, det är ju hela försäljningsidén. Man säljer inte nitlotter, det är att luras.
Anton klev in i affären där han köpt nitlotten och tänkte kräva pengarna tillbaka.
Jag köpte den här lotten här och jag vann inget och nu vill jag har pengarna tillbaka, expediten svarade, ni får vända er till spelbolaget, jag kan inget göra. Anton fortsatte, så ni ta inget ansvar det ni säljer , det är ni som har sålt lotten till mig.  Det är ni som har lurat mig , det är ni som tjänar pengar på att sälja lotter man inte vinner på. Jag vill ha pengarna tillbaka nu. Plötsligt ringde Antons telefon och han såg att han måste svara och vände sig till expediten . Jag kommer tillbaka och då vill jag ha mina pengar.
Så fort Anton gått ur affären låste expediten dörren och hängde upp skylten STÄNGT. En stund senare hörde expediten hur det bankade på dörren. och någon som ropade du måste öppna och ge mig mina pengar, försök inte lura mig. 

Expediten tänkte, vad är detta för människa är han galen eller driver han med mig som säger att det är att luras med att sälja nitlotter. Nu går jag hem. Expediten plockade ihop sina saker för att gå hem. Hon bodde alldeles vid havet och kunde se fyren som blinkade tryggt borta vid horisonten. När hon kom hem plockade hon upp varorna som hon köpt i sin närbutik, Hon handlade alltid i sin närbutik , tyckte det var viktigt att stödja små butiker som hon ansåg vara viktigt för samhället överlevnad.
När hon satt på potatisen så ringde det på dörren, hon väntade ingen. Hon gick och öppnade men det var ingen där och hon stänge igen och när hon vände sig mot köket stod mannen som vill ha tillbaka pengarna för nitlotten där. 

Du försöker lura mig och sälja lotter som man inte vinner något på och nu vill du inte betala tillbaka pengarna och så smiter du iväg och tror att du kan lura mig. Jag är en hederlig människa jag luras aldrig och i mitt jobb ger jag alla sina drömmar . Jag är jobbar med att skapa illusioner, jag ger människor det dom drömmer om , medan du luras och tar människors pengar genom att sälja nitlotter.

Expediten stod som förstummad, och tänkte vad är det här för människa? Är han galen eller tror han på vad han säger, hur skall jag bli av med honom- Ägg uret ringde och expediten gick ut i köket och Anton följde efter.
När Anton kom ut i köket så hände det något tekniskt fel med fyren och hela expeditens kök bländades i starkt ljus och ingen såg någonting och Anton snubblade på matten och slog huvudet i det spisen och plattan som var alldeles kokhet och han skrek när han bländades av fyren och brände sig på spisen.
Expediten bodde i en ganska liten lägenhet, men hade en fantastisk utsikt mot havet och husfasaden stod rätt upp ur havet och expediten hade en fransk balkong vid spisen och Anton hade otur när han bländades av fyren och brändes sig på spisen , då hade han ramlat mot den franska balkongen och dörren som var öppen och han hade ramlat över räcket och störtat ner i havet. Han hade troligen dött när han träffade vatten ytan eftersom expediten bodde på 10 vån. 

I stadens tidning stod det dagen därpå att fyren drabbats av ett tekniskt fel som var så osannolikt att det skulle hända och troligen aldrig skulle hända mer. Annars var det mest positiva nyheter i tidningen.  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster