Grattis du har vunnit högsta vinsten

 Jag hör hur brevlådan slår tillbaka i dörren och på hallmattan ligger ett svart brev utan avsändare. Jag öppnar det och det börjar med Grattis du har vunnit högsta vinsten, Vad är det tänker jag, jag spelar inte ju inte på något. Nästa sekund senare ringer det på dörren och när jag öppnar dörren möts jag av en person klädd helt i svart och säger grattis du har vunnit högsta vinsten , skriv under här, lite omtumlad skriver jag under, personen ställer en svart låda på golvet och säger grattis igen och sen går hen ut och stänger min dörr.
Jag tittar på lådan vad är detta, jag hör hur det knackar i den och den öppnar sig och ut kommer en liten gubbe helt klädd i svart. Han säger grattis du har vunnit högsta vinsten och jag kommer vara din ciceron.
Kom nu hoppa in lådan så går vi , men jag måste klä mig och 'äta frukost. Men du är ju klädd, jag tittade i spegeln och såg att jag var klädd, du behöver ingen mat, han slog mig på magen, kom nu . han hoppade ner i kartongen och försvann, jag tittade ner i kartongen och den var helt tom, men jag hörde någon som ropade kom nu och jag klev in i kartongen och det var en trappa in i den och jag började gå och gå den verkade aldrig ta slut, det var helt mörkt och jag såg inte gubben, men till slut kom till något som verkade vara den dörr, den var inte riktigt stängd utan det kom ljus ur den och när jag öppnade den stod jag på en pelare, märklig jag hade gått neråt men när jag kom ut stod jag högt över marken, jag tittade in genom dörren och där var trappan. 
Märkligt. 
Kom här, det väntar fantastiska saker att titta på , glöm inte att du har vunnit högsta vinsten. Jag tänkte bäst jag lämnar dörren öppen, så jag hittar hem.
Jag vände mig mot rösten och där stod den lilla gubben. 
Du måste vara försiktig så du inte ramlar ner, håll dig nära mig och nu såg jag att vi stod på ramp som bara var en halv meter bred och hur lång som helst, jag såg inte slutet och jag vet inte hur högt det var, under oss fanns det landskap och det flög stora fåglar och man kunde höra vilddjur som skrek. 
Kom nu du har vunnit högsta vinsten, han knuffade lite på mig och jag snubblade och ramlade och föll ut över stupet.
Nästa sekund vaknade jag och satt mig upp i sängen när jag hörde hur brevlådan stängdes och något ramlade på hallmattan 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster