Kan en robot dö?

Blip, blip.
Vad var det för ljud ? Det lät inte som mina mobiler, det var väl inget.
Blip, blip
Ljudet återkom, Jag gick ut i köket och jag hörde blippandet igen, ljudet var lika stark som innan, betydde det något, jag kunde inte lokalisera ljudet. Jag tänkte det måste komma utifrån.
Blipp, blipp, blipp, nu var det fler blippar, ljudet var lite snabbare. 
Jag försökte tänka, kunde jag ha någon någon pryl jag inte tänkte på.
Blipp, blipp, blipp, blipp.
Vad är detta ?
Jag lyfte blicken och tittade ut i rummet och allt var suddigt.
Vad händer? Håller jag på att bli sjuk?
Blipp, blipp, blipp, blipp, blipp, blipp.
Jag kände mig alldeles vimsig och rasade ihop på golvet och allt blev svart och tyst, och blippandet försvann.

Blippandet var varningssignal för att den konstgjorda människan, som själv trodde att hen var en människa och höll på att sluta fungera. Och det var ett allvarligt fel, och nu är maskinen sönder och kommer inte repareras för modellen är utgången och föråldrad.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster