Omänskliga grymtanden från ur en gammal telefon


 Jag är på jobbet och målar i trappuppgångar i hyreshus och vi har fått lov att ställa in vår färg i elrummen , där strömmen fördelas till lägenheterna. I ett av elrummen sitter en gammaldags telefon, med direktlinje den har alltså ingen nummerkiva och jag undrade så varför den var monterad där. Jag har aldrig tidigare sett en telefon i något elrum. Jag tänkte det måste varit något från förr, men kunde inte låta bli och ta upp luren och lyssna och jag önskar idag att jag bara hade gått förbi och struntat i allt. För jag hörde en massa röster och dom var inte alls mänskliga, först hörde jag bara brus. men sen kunde jag urskilja röster eller läten och jag vet inte om dom kunde höra mig, men det var som dom stannade upp i sitt samtal och lyssnade. Jag hängde på luren och gick ut i trappan och började måla, men jag fick snart avbryta, för hela tiden kom det personer som gick förbli och grymtade . det var som dom inte var mänskliga och en som gick riktigt nära , ur hens grymtande kunde jag höra, passa dig vi vet att du lyssnade.
Nu vet jag inte vad jag skall göra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster