När jag somnade i solen och vaknade av gnisslet från två enhörningar

 Jag vaknade med ryck. Det var en underbar vårdag, jag hade somnat i solen som fyllde mitt ansikte med värme. Jag hörde ljudet igen som hade väckt mig, ett gnissel. Framför mig stod det två enhörningar som fäktades, för mig var det hela helt makabert, ett  sånt fredligt och klokt djur som en enhörning var väl inte så krigiskt att det stångades, men det hade ändå av naturen begåvats med ett långt vasst horn och nu fick jag se hur två enhörningar stångades, något som jag aldrig hört talas om.

Till slut var det som den ena enhörningen tappade kraften och sjönk ihop och då slutade den andra enhörningen att slåss och vände sitt horn mot mig och sprang mot mig och jag blev förskräckt, men när den kom fram till mig stannade den och framför mig ögon förvandlades enhörningen till en människa , till en kvinna och hon sträckte fram handen mot mig och när jag tog hennes hand i min visste jag att enhörningar egentligen är människor men inte har ro i sin kropp och i sin sorg förvandlas till enhörningar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster