Dagbok 4 En dröm i en dröm

 A dream within a dream  en bok av Edgar Allan Poe , en av västvärldens första moderna skräckberättare, kanske dags att läsa honom.

A dream within a dream, ett musikstycke ur skivan Tales of mystery and imagination Alan Parsons Project . Min första konktakt med Edgar Allan Poe. En fantastisk skiva som kom 1976 en rock skiva där första sidan är rock och andra instrumental filmisk .

A dream within a dream, ett musikstycke av Propaganda ett syntband från 1982 . Texten till musikstycket kommer från Edgar Allan Poe.

Jag skulle inte alls berättade det här, utan om en dröm jag hade i natt, Jag drömde en dröm i en dröm och så vandra tankarna iväg till musiken av Alan Parson och Propaganda som jag lyssnat mycket på. 

I natt drömde jag en dröm in en dröm. Jag drömde om en kompis jag har och i drömmen hade hon en hund, vilket hon inte har i här livet. Och jag drömde i drömmen att hennes hund skulle vara med i en film och jag visste inte om jag skulle berättade för henne att jag drömt om hennes hund, Och mina funderingar om jag skulle berätta för henne att jag drömt om hennes hund upptog drömmen, jag kom fram till att jag inte skulle berätta något.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster