Ett skepp kommer lastat med ett ufo med människor från framtiden

Det här är en fortsättning på en tidigare blogg 

 Försättning på Resa till Mars med kraschat UFO i lasten

När vi öppnade det kraschade ufot fick vi världens chock för utomjordingarna såg ut som människor och ufots design och form språk såg ut som om den var skapat av människor. Men det var ju omöjligt. Skulle det ha kunnat komma från framtiden eller otroliga tanke , från en tidigare civilisation på jorden som dött ut, vi hoppades att vi skulle hitta någon levande varelse.
Vi befann oss i det som såg ut som kommandocentralen, det satt människor eller vad det var för varelser i olika stolar och dom verkade livlösa. 

Plötsligt började lampor blinka på en vägg och en dörr öppnas till ett att annat utrymme, sen händer inget, vi närmar oss dörren med försiktighet, ska vi våga gå in, vad finns i rummet. Så hör vi ljud, tal, människoröster och en människoliknande varelse uppenbarar sig i dörröppningen och hon verkar vara lika förvånad som vi, det ser hur ut som en hon. Hon öppnar munnen och talar, men vi förstår inte vad hon säger. Men det låter mänskligt. 

Hon kommer fram till mig, men jag försöker peka på vår ledare, men hon struntar i det och istället lägger hon sin handflata i min och jag kan känna hennes tankar. Hon berättar. Du och jag är samma livsform, vi kommer från samma planet, vi har varit ute och rest länge, vi kom ur kurs för några 1000 år sedan, vi har byggt civilisationer på andra planeter för att vi skulle överleva och nu var vi på väg hem till jorden där vi kommer ifrån, men vi kom fel i tidräkningen för enligt er tidräkning har vi inte åkt än eftersom mänskligheten på jorden inte har den tekniken än att kunna resa ut i solsystemen, utan mänskligheten kommer att få tekniken när ni samarbetar med andra mer utvecklade civilisationer. Hon fortsätter vi skulle behöva och så räknar hon upp några tekniska formler jag inte förstår ett ord av, men strax efter får jag en bild och en liten berättelse av vad hon behöver så även jag förstår, deras farkost hade kraschat för att omvandlaren av ljus som alltid finns i universum gått sönder och den gick lätt att göra en sådan av lite sand från jorden. Ljuset i universum var energikällan som alla flög på.

Fortsättning följer 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster