Resa till Mars med kraschat UFO i lasten

Denna berättelsen är en fortsättning på en tidigare berättelse och kan läsa här.


Det finns även en annan berättelse där den här berättelsen föds och kan läsa här




Jag vaknade med  ett ryck, vilken dröm jag hade haft, jag hade flugit det vi kallar UFO. Jag tittade mig runt i rummet var är jag? Det var mörkt i rummet och så hörde jag steg närma sig mig, så du har vaknat nu, vi hittade dig på Manhattan, i pillret du fick för att kunna alla språk ingick ett chip så vi kan hitta dig överallt , alla som jobbar inom organisationen har likadant, vi vill ju inte tappa bort viktiga personer med viktig kunskap. Det var synd att du kraschade rymdfarkosten. men sånt händer, när vi inte vet riktigt hur dom fungerar. Vi är nu på väg till Mars. där ligger vår verkliga bas. Area 51 är bara mest en synvilla även om den används. Vi är en stor organisation och samarbetar med alla länder på Jorden och kallas Tauri.
Vi är på väg till Mars för att hämta saneringsutrustning för det kommer att största en rymdfarkost från en främmande planet på jorden i Sverige , ditt hemland och vi måste ta hand om rymdfarkost, vrakdelar och överlevande och ev döda utomjordingar. Vi försöker undvika använda ordet aliens som har en sån negativ klang


Jag försökte ta in, från att för några dygn sen ha varit en vanlig man som levde i Sverige till att ingå i en organisation som jobbar med utomjordiska teknologi.


Mannen fortsatte, vi är snart framme på Mars . då skall du få äta och fräscha upp dig , tyvärr kommer det inte bli så mycket tid över. På Mars kommer vi att byta farkost till en som är lämpad för vårt uppdrag och vi kommer att åka tillbaka till Jorden och till Sverige och ta hand om rymdfarkosten som i detta nu troligen redan har kraschat. Den kommer från en planet som vi inte samarbetar med så det är viktigt med all säkerhet, både vad det gäller biologisk smitta och elektronisk smitta och vi vet inte om dom är fientliga och vi har brister i kommunikationen med vår främsta utomjordiska samarbetspartner. som har bättre information om dom som störtat.  När vi åker tillbaka till jorden kommer vi gå igenom vad som kommer att hända och hur vi kommer gå tillväga.


Vi landade i ett tyst Sverige inte en människa syntes till, vi hade lokaliserat rymdfarkosten och vi hade lyssnat av området både elektroniskt och biologiskt och allt verkade dött. Vi såg inga utomjordingar utan bara en farkost som verkade ha störtat mot jorden och nu såg ganska bucklig ut där den låg på marken. Vi kunde lyfta in hela den i vår farkost och meningen var att vi skulle ta med oss den till Mars. Men vi skulle även undersöka området runt farkosten helt manuellt, vi skulle gå ut och titta om det fanns något som inte hörde hemma i naturen i Sverige.


Jag sov som vanligt på vägen till Mars, Jag hann inte mer än sätta mig förrän jag sov.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Min utforskning av AI

När Gud tröttande på ormens pajaskonster